فريدة سيف النصر تدافع عن محمد رمضان

0 3

ردت الفنانة فريدة سيف النصر، على حملة انتقادها بعد دفاعها عن الفنان محمد رمضان عقب اتهامه بالغرور بعد نشره صوراً له وهو يسند رأسه على ظهر تمساح من كواليس تصوير مسلسله “موسى”.

قالت سيف النصر إن الفنان محمد رمضان مغامر لأقصى درجة، موضحة أنها عندما تتحدث عنه يكون لإعجابها به وليس لها أي مصلحة أو تريد دوراً في عمل من أعماله.

ونشرت عبر حسابها على “فيسبوك” صور رمضان وهو يسند رأسه على تمساح كبير ويضع تمساحاً آخر صغيراً على رأسه وكتبت: “الناس اللي بتزعل لما أتكلم عن رمضان.. أحب أقول أنا كمشاهدة وكفنانة عملت مع كل النجوم والمخرجين الكبار والمؤلفين إلا قلة بسيطة أني ماليش مصلحة لا كدور أو غيره لأن العمل اسمه “موسى” يعني بتاعه.. والحقيقة الفنان ده مغامر لأقصى درجة تخوف. بيحب شغله مابينامش.. يترمي في ماء مش نظيف بعز الثلج ولبس خفيف ماشي. روث بهايم ماشي. ينط من عالي لعالي أو أرضي ماشي. نار ماشي. تماسيح تعابين بهدلة لا دوبلير ولا دياولو معارك ماشي هاتشوف مفاجآت مع سلامة”.

وتابعت: “ومتواضع جدع مش متدلع ولا متفلسف وبيسمع بيحب ينجح فا بيتعب ويراقب ويعمل زي الناس وأحسن ويجود دماغه صاحيه حقيقي مابينامش. فا ربنا بيكافئه هي ببساطة كده بيخاطر لثقتة إن ربنا اللي عايزه هايكون فا ثقة بالله نجاح فعلا.. بين قوسين بقى (مع مخرج بيحبه جدا ومخلص له ولعمله وحقيقي بيظهر له أصغر تفاصيل ويستغلها هو كمان مابينامش وياسلام لما الفنان يشتغل مع مخرج يحبه.. محمد سلامة برافو وناصر عبد الرحمن، ومبروك عليكم يارب بالتوفيق”.

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.